حضور بخش خصوصی در حوزه آموزش و حمایت از افراد علاقه مند به بازیسازی می تواند در پاسخگویی به نیاز نیروی متخصص در بازار ایران و کشورهای غرب آسیا تاثیر جدی داشته باشد. طرحهای مشابه کارخانه بازیسازی در کشورهای چین، کره جنوبی و فنلاند اجرا شده است که به موجب آن شرکتهایی نظیر Tencent، Supercell، PUBG، Rovio و... تقویت شده اند که در حال حاضر از بازیگران مهم حوزه بازیهای دیجیتال در جهان هستند. در حال حاضر کشورهای قطر و ترکیه نیز در حال برنامهریزی و اجرای این طرح با همکاری بخش خصوصی و دولتی هستند.
آکادمی بازیسازی گیم دوجو (gamedojo.ir) بعنوان مجری آموزش در طرح بازی ملی، با تجربه آموزشی چند ساله خود از سال 1395 تا کنون در قالب بوتکمپ، گیمجَم و آموزش آنلاین (LMS) موفق به پرورش بیش از هزار نفر متخصص در حوزه تولید بازیهای رایانهای و پویانمایی شده است.
این آکادمی با تجربه بالای خود در حوزه بازی سازی، موفق به طراحی طرحی هوشمندانه برای تثبیت آموزش ها و مسیر رشد دانشپذیران شده است که طی چندسال اخیر ۵۰+ نفر استخدامی از فارغالتحصیلان در شرکت های بازی سازی ایران مشغول به کار شدهاند و اشتغال آفرینی صورت گرفته است.
آکادمی بازیسازی گیمدوجو برای اولین بار در ایران، اقدام به تهیه دورههای آموزشی باکیفیت و کاربردی در شش سرفصل تخصصی بازیسازی شامل طراحی بازی (Game Design)، هنر در بازی (Technical Art & Engine)، توسعه در بازی (Game Development)، مدلسازی سهبعدی و هنر دوبعدی و طراحی رابط کاربری در بازی کرده است.
تمامی آموزشهای این آموزشگاه بر بستر آنلاین به صورت مقدماتی تا پیشرفته میباشد و مختص افرادیست که قصد ورود به حوزه بازیسازی را دارند. نکته قابل توجه این است که این دورهها فقط شامل ویدیوهای آموزشی نیستند. مدل آموزشی گیم دوجو کاملا پروژهمحور است و در پایان هر آموزش، تمرین و یا چالشی توسط اساتید تعیین گردیده که دانشپذیر ملزم به انجام و ارسال پاسخ از طریق سامانه آنلاین یکپارچه آموزشی گیم دوجوست و این اقدام باعث تثبیت یادگیری و رفع اشکال در دانشپذیران میگردد.در طول مدت زمان دوره، دانشپذیران می توانند از طریق ارتباط با اساتید، سوالات خود را مطرح نمایند.
دیدگاه خود را بنویسید